محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان به حبس محکوم شد

 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه قعالان حقوق بشر در ایران، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران به حبس محکوم شد.

براساس حکمی که در تاریخ سی و یکم تیرماه، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار صادر و به آقای حبیبی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام محمد حبیبی در تاریخ نهم تیرماه سال جاری در شعبه مذکور برگزار شده بود.

محمد حبیبی اواسط فروردین‌ماه ۱۴۰۲، به‌ دلیل انتشار مطالبی اعتراضی در رابطه با مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان، توسط ماموران امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ سی و یکم اردیبهشت همان سال با قرار تامین کیفری از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

لازم به ذکر است، این سخنگوی کانون صنفی معلمان پیشتر نیز در تاریخ دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در آستانه هفته معلم در ایران و تجمع اعتراضی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ نوزدهم بهمن ماه همان سال، از زندان اوین آزاد شده بود.

وی نهایتا در آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه ها و منع خروج از کشور محکوم شد.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

جنایت علیه بشریت چیست و سال ۱۴۰۱ در ایران رخ داده است؟

شهرداری تهران آماده بدرقه؛ زاکانی از «بهشت» بیرون می‌رود؟ ۲۷ تیر ۱۴۰۳

زندان‌های ایران مکان‌هایی پر از رنج بی‌پایان هستند